понеделник, 29 август 2011 г.

Ревю: Аз, вещицата (Трилогия за всички души, #1)–Дебора Харкнес

Заглавие: Аз, вещицата
Поредица: Трилогия за всички души, #1
Автор: Дебора Харкнес
Издателство: Бард
Страници: 656
Корици: Меки
Език: Български
Размери:14,5x21
Дата на издаване: 2011
ISBN: 9789546552044
Цена: 17,99лв
Жанр: Ърбън фентъзи, Световна проза, Художествена литература, Преводна литература, Фантастика, Фентъзи
Съдържание на секс сцени и груб език:
Леко груб език, една подробно описана секс сцена, и купища подразбиращи се сцени и разговори.
Откъс: ТУК 


~Анотация~

Хипнотичен роман - вампир на хиляда години, омагьосана вещица и закодиран ръкопис, който ги събира.

ОМАГЬОСАНИЯТ РЪКОПИС

Дълбоко в сърцето на Оксфордската Бодлианска библиотека Даяна Бишъп попада на омагьосан алхимичен ръкопис като част от своята научна работа. Даяна произхожда от видно вещерско семейство, но не иска да има нищо общо със свръхестественото. Затова след като хвърля един повърхностен поглед на книгата и си записва няколко неща, тя я връща обратно. Но нейното откритие предизвиква суматоха и скоро към библиотеката се втурват орди от вещици, демони и вампири. Даяна се е натъкнала на желано от всички богатство, изгубено от векове, а тя е единственото същество, което може да развали магията му.

Дебора Харкнес създава изключително изобретателно четиво, в което се преплитат история и магия, романтика и съспенс. Даяна е дръзка героиня, която среща своя равностоен партньор в лицето на вампира експерт по генетика Матю Клермон. Тя постепенно му се доверява, докато накрая връзката им се превръща в интимност, която прекрачва непоклатими табута. Този интелигентен и сложен сюжет проследява усилията им да разгадаят тайната на ръкописа, чиито страници ги примамват към тайнствено минало и несигурно бъдеще.

„Аз, вещицата” се превърна в международна сензация в повече от трийсет страни по света!


~Ревю~

Честно казано не хващам много често "тухлички" да чета, понеже съм скептично настроена че има само постни описания и ще са ми скучни. Плюс това за времето за което ще прочета една такава "тухличка" мога да прочета 4-5 нормални книжки. Но, винаги има едно "но", "Аз вещицата" ме изненада. Въпреки големият си обем, безизвестната за мен до сега авторка и като цяло сюжет който ми напомня поне на две-три други книги, "Аз вещицата" успя да ме впечатли с историята и героите си (и на моменти да ме отегчи с безполезни описания, но моментите на отегчения бяха съвсем минимални). Даже ми стана странно докато я четях понеже имах чувството че в тази книга са събрани няколко малки книжки/истории и се налага да положиш известни усилия за да схванеш замисъла на книгата и това което е искала да покаже авторката. В никакъв случай обаче не мога да кажа че това не ми хареса - напротив, точно поради тази причина краят си беше неочакван. Има си я и любовната история (но моменти постничка, но пък ако беше в повече щеше да прилича на чиклит), и паранормалният свят изграден от Дебора, както и героите които на моменти или те разсмиват до сълзи, или пък те ядосват до загуба на контрол, но точно това според мен направи книгата динамична и бърза за четене, въпреки мнооогото си страници.

Героинята в началото бе изключително дразнещо перфектна, но с течение на времето (тоест с всяка изминала страница) тя се превърна в по-стабилна и здравомислеща жена. Да, жена. Тук героите не са тийнейджъри и слава богу! Ако такова томче бе за тийнове трудно щях да я прочета за един-два дена. Не знам дали е удачно да я сравня с две напълно различни една с друга поредици, но пък докато я четях на тях ми заприлича - става въпрос за поредицата "Здрач" и поредицата "Игрите на глада". Странна комбинация, даже почти невъзможна ако така мога да се изразя, но освен тях двете я имаше и тази мистика на вещиците което не мога точно да определя на коя поредица ми прилича...

Въпреки че не съм голям фен на многобройните и преплетени сюжети и въвеждането на твърде много персонажи, книгата се оказа добра и бих я препоръчала на хора с малко повече търпение.


#Мой рейтинг за книгата 4* Хареса ми, бих я препоръчал/а
#Мой рейтинг за корицата – 2 – Не ми харесва. Първо защото съм виждала по-добрият вариант на оригиналната книга (Нощна сянка на Андреа Креймър) и второ защото няма нищо общо със самата книга.


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар