сряда, 17 август 2011 г.

Ревю: Тръпка (Вълците от Мърси Фолс, #1)–Маги Стийвотър

Заглавие: Тръпка
Поредица: Вълците от Мърси Фолс, #1
Автор: Маги Стийвотър 
Издателство: Кръгозор
Страници: 316
Корици:
Меки
Език: Български
Размери:145x210
Дата на издаване: 2010
ISBN: 9789547712126
Цена: 11,90лв
Жанр: Young Adult, Световна проза, Художествена литература, Преводна литература, Фантастика, Фентъзи 
Съдържание на секс сцени и груб език:
Тийнейджъри спят в едно легло няколко пъти. Бегло описание на секс сцена. Описания на целувки
Откъс: ТУК


~Анотация~

Грейс
Задържах погледа си върху очите на вълка толкова дълго, колкото можах. Бяха ярки, искрящо жълти. От толкова близо виждах, че са изпъстрени с всеки нюанс на златистото и светлокафявото. Не исках да отмества очите си от мен. И той не го стори. Исках да се пресегна, да сграбча козината му, да го придърпам към мен, но дланите ми лежаха безпомощни, ръцете ми бяха замръзнали край тялото.
Вече не можех да си спомня какво представляваше топлината.
Едно мигване по-късно и жълтоокия вълк вече го нямаше. Другите от глутницата се скупчваха над мен, задушаваха ме. Нямаше слънце, нямаше светлина. Умирах. Не можех да си спомня как изглеждаше небето.
Сам
Тогава видях очите й. Будни. Живи. Момичето гледаше право в мен, задържайки погледа ми, излъчвайки някаква ужасяваща откровеност.
Отстъпих назад, присвих се, започнах да треперя отново. Но този път това не бе резултат от гнева. Очите й, загледани в моите очи. Кръвта й, стичаща се по лицето ми. Раздирах се отвътре и отвън. Нейният живот. Моят живот.
Глутницата предпазливо се отдалечи от мен. В гърлата им се надигна ръмжане, защото в този миг вече не бях един от тях, а те бяха готови да защитят плячката си. Помислих си, че това е най-красивото момиче, което бях виждал - мъничък, лежащ в снега окървавен ангел, който те се канеха да разкъсат.
Видях я. Видях я по начин, по който никога не бях виждал никого и нищо преди това. И ги спрях.


~Трейлър на книгата~

Трейлър на книгата!

~Награди за книгата~

British Fantasy Award (2010),
An ALA/YALSA Quick Pick for Reluctant Young Adult Readers (2010),
ALA Teens' Top Ten (2010),
Children's Choice Book Award Nominee for Teen Choice Book of the Year (2010),
Pennsylvania Young Readers' Choice Award YA Nominee (2011)
Florida Teens Read Nominee (2010),
Teen Read Award Nominee for Best Read (2010),
Voya Perfect Ten (2009),
The Inky Awards for Silver Inky (2010)


~За авторката~

Маги Стийвотър завършва история в Мери Вашингтон Колидж, но се посвещава на литературата. Постига феноменален успех с трилогията си „Тръпка”, „Копнеж”, „Завинаги”, по която продуцентите на „Властелинът на пръстените” вече правят мащабна филмова продукция. Живее във Вирджиния заедно с очарователно праволинейния си съпруг, двете им малки деца, две невротични кучета и една криминално проявена котка.


~Ревю~

Вълнуваща и изпълнена с емоции история за момиче на име Грейс, което години по ред наблюдава вълците в горите зад къщата си. Но има един вълк. Нейният вълк. И точно заради този жълтоок вълк тя изглежда не може да живее. Всеки път тя се сеща за инцидента с вълци които е имала през детството и вълкът с жълти очи който я е спасил.

История която може да разчувства дори и най-безчувственият човек... или вълк. Сам живее два живота - на вълк и на човек. Щом падне студа той се скита във вълчата си форма из горите, пазейки глутницата си и тихо наблюдавайки безстрашното момиче. А лятото, няколкото най-ценни месеци в които може да е човек... той прекарва в книжарница и отново в мисли за онова момиче.

Не след дълго двете сродни души се срещат. Виждайки жълтооко момче, Грейс знае че това е нейният вълк. Трябва да бъде. Но с наближаването на зимата, Сам трябва да се бори да остане човек - или да рискува да загуби себе си и Грейс завинаги.

Едно от многото неща които ми харесаха в тази книга е че вълците/върколаците не са представени като някакви страшни чудовища които се разкриват по време на пълнолунието. Маги е успяла да изгради своя митология и нейните вълци се превръщат в нормални горски вълци с две изключения - очите им си остават човешки и се превръщат само когато е студено. Тоест през късната пролет, лятото и ранната есен са хора, а през останалото време - вълци. И те си имат нещо като "проклятие", но ще ви оставя сами да го разберете като прочетете книгата.

"Тръпка" я препоръчвам на всеки фен на Young Adult литература. Има митология, мистика, тайни, проклятия, чувства, любов, ревност и куп други неща. На моменти ще се изчервявате от репликите на героите, в друг момент ще си мечтаете някой да ви рецитира и на вас стихове на Рилке, а в трети ще ревете заради неочаквани обрати. Много емоционална книга, но пък си заслужава отделеното време и емоции.


#Мой рейтинг за книгата 4,5* Близо до идеална
#Мой рейтинг за корицата – 5 – Невероятна корица! Браво на художника й! Със сигурност ми харесва повече от оригиналната!


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар