петък, 7 септември 2012 г.

Рубрика “На гости ни е…” – Джанин Фрост – автор на поредицата “Среднощен ловец” (24.07.2012)

Катрин Крoуфийлд крие много тайни. Тя е полувампир с огнен темперамент и преследва неживите с надеждата един от тях да е баща й – онзи, който е бил отговорен за съсипването на живота на майка й. Докато не попада в плен на Боунс – вампир и ловец на глави, който й предлага сделка. Тя е изумена, че не приключва като негова вечеря – нима наистина има добри вампири? Кат се съгласява да тренира със сексапилния ловец, докато бойните й рефлекси станат бързи и остри като зъбите му. Но преди да успее да се наслади на новопридобитите си умения на ловец, сритващ задниците на демоните, Кат и Боунс се оказват преследвани от група убийци. Сега Кат ще трябва да избере страна. А Боунс се оказва толкова изкушаващ, колкото всеки мъж с биещо сърце...

Но първо, коя е Джанин Фрост?

Джанин Фрост живее със съпругa си и тяхното куче във Флорида. Самата тя не е вампир, но държи на бледия си тен, често носи черни дрехи, и си ляга късно през нощта. И въпреки че не може да вижда призраци, обожава да се разхожда из стари гробища. Освен това Джанин обича поезията и животните, но мрази да готви. В момента работи върху следващия си роман.

1.Можете ли да ни кажете 3 неща за себе си, които не бихме могли лесно да намерим в интернет?

Леле,вероятно не. Има повече информация за мен онлайн, за разлика от тази която семейството ми знае.

2.Кои са 2-те неща, които винаги те карат да се усмихваш, и 2-те неща, които винаги те вбесяват?

Кучето и мъжа ми ме карат да се усмихвам винаги. Политиката и несправедливостта винаги ме вбесяват.

3.Някой от нещата,които харесваш да правиш, когато не пишеш бяха посочени в интрото ти. Искахме да разберем повече за някой от тези неща. Кое е най-готиното старо гробище,което си посещавала, кой е любимият ти поет и кой е последния хубав филм, който си гледала?

Най-добро гробище, хмм, двоумя се между едно историческо, което видях в Балтимор и гробището Лафайет в Ню Орлиънс. Любимия ми поет е на равно между По и Шекспир, и последния хубав филм, който съм гледала беше Отмъстителите.

4.Има ли автори или заглавия,които мислиш,че са ти повлияли да станеш писателката,която си днес? Защо?

Бертрис Смол, защото Скай Омали беше моето въведение в жанра на романтиката; Дийн Кунц,защото Наблюдателите ме обърна към тъмната фантастика; Джаки Колинс, защото Промени ме накара да обикна злодеите; Диана Габалдон,защото Чужденец ме запозна със силни герой написани в първо лице; и М.М. Кей,защото Далечните павилиони ме накараха да се загубя в историята,като искам да дам на читателите си същото вълнение с моите книги.

5.Ако можете да изразходите деня, с който и да е ваш герой,с кой искате да бъде и какво ще искате да правите?

Хех. Видя ли ли сте какво правя с героите си? Не бих искала да прекарам деня си с нито един от тях. След като разберат,че аз съм виновна за техния стрес,болка и проблеми, ще се опитат да ме убият!

6.Коя е любимата ти сцена за писане – екшън, диалог, секс, други – и защо?

Диалог е любимата ми сцена за писане. Вписва се естествено за мен и така по-добре усещам героя си от нея.

7.Какъв е един типичен ден за писане за теб? Имаш ли рутина която следваш? Има ли специфични неща,която трябва да са с теб, за да можеш да се заредиш на криетивна вълна?

Моят ден зависи от това какво се случва. Сега имам ново издание, така че повечето от дните ми прекарвам в интервюта и други промоционални аспекти, плюс пътуване за подписи в различни градове. След това, е време за да се погрижа за крайния си срок,така че се залепям за компютъра си с дълги часове. След това,е време за преработка, което значи микс от поправяне на историята и опитване да прекарам време със семейството си, събрано от предишните седмици. След това се опитвам да измисля следващата история,която трябва да напиша докато още промотирам книгата,която последно съм издала, срещайки се с читатели в сайтовете си, оправяйки се с бизнес проблеми,които съм оставила, и отново, опитвайки,да напомня на семейството си, че и те са ми приоритет, също.

Дали докато пиша или преглеждам, аз слушам специален списък от песни за всяка книга. Помага ми да се фокусирам и да заглуша някой от другите разсейващи неща около мен. За заинтересованите в списъка, който слушам за първата книга от поредицата Среднощен принц е на сайта ми тук : http://jeanienefrost.com/2012/06/once-burned-playlist/

8.Какъв е твоят девиз?

”Успехът е 99% потене и 1% вдъхновение”. Напомня ми че дори мечтаната ми работа има нужда от тежък труд.

9.Ако направят филм за живота ти,как мислиш че ще се казва?

Нямам си и идея. Дори като си помисля за това ме кара да се чувствам нарцистично.

10.Ако къщата ти гореше, като предположим че е защитена, коя книга от колекцията си би искала да опиташ да спасиш от пламъците?

След като взема кучетата си, лаптопа си, фамилните снимки, и важните документи, вероятно ще взема библията си,защото имам записки на любимите ми изрази вътре. Ако имах времето, бих взела книгите,които са подписани от самите автори.

Добре сега ще ви зададем въпроси отнасящи се пряко за книгите....

11.Защо почувствахте, че Влад има нужда от собствена поредица вместо само да добавите неговата книга като добавка към Среднощен ловец или Света на Среднощен ловец?

Имах тази история за Влад и Лейла в главата си. Това се е случвало само преди с Кат и Боунс, така че исках да видя къде Влад и Лейла ще ме заведат. За щастие, издателят ми ме подкрепи за новата поредица вместо да напиша една отделна книга.

12.Имаше ли някакво специално вдъхновение, което е довело до създаването на поредицата Среднощен ловец от самото начало?

Оригиналната идея за Кат и Боунс дойте от сън, където видях жена полу-вампир да се кара с господар на вампир мъж за това защо го е изоставила преди години. Чудейки се кои са тези хора, в какъв свят живеят, и как са стигнали до там стана първата ми книга, На крачка от гроба.

13.Имате ли любима сага досега, може би такава,която има дълбоко значение за вас,когато беше написана?

Откакто На крачка от гроба стана първата книга,която написах, винаги ще има специално място в сърцето ми. Но аз съм променлива,така че любимата ми книга обикновено е тази върху,която работя в момента, в случая е 2-рата книга за Влад и Лейла, Два пъти съблазнен.

14.Има ли план за следващите издания и на кои поредици всяка от книгите ще принадлежи, колко книги има запланувани за всяка поредица?

За сега моят график изглежда така: Среднощен принц книга 2 през Март 2013-та, после На горе от гроба, Среднощен ловец книга 7 през зимата на 2013-та, после или Среднощен ловец #8 или Среднощен принц #3, зависи от това дали ще намеря историята на Влад и Лейла за трилогия вместо да спра на книга 2.

15.Какви бяха някой от препятствията да дадеш живот на света на Среднощен ловец?

Първото и най-голямото предизвикателство е да завърша книга. Лесно е да искаш да напишеш книга, но трудното е да се придържаш към история от глава 1 до самия край без да се разконцентрираш от друга идея или просто да не ти достига усилие за да завършиш книгата. След като си постигнал това, имаш нужда да преглеждаш, преглеждаш,преглеждаш, което изисква безпощадност и много преданост. Необходимо е, все пак, защото след това, вашата история трябва да бъде достатъчно силна да убеди агента или редактора ви да даде шанс на книгата ви измежду стотиците други, които са минали през бюрата им. И след като постигнете това, се надявайте и молете читателите да намерят книгата, да ви дадат шанс с четенето й и да я харесат.

Ако това ви звучи страшно, не е писано да го бъде, но трябва да сме реалисти. Много хора са ми казвали, ”Искам да съм автор защото звучи забавно!” Тези хора имат нужда от жестоко събуждане, да съм откровена. Да искаш да станеш автор защото е ‘забавно’ няма почти никакъв смисъл от това да искаш да станеш родител защото е ‘лесно’. Ако обичаш писането и искаш да споделиш историите си с другите хора,тогава заповядай на това лудо пътуване! Печелиш или губиш, струва си. Но ако не обичаш писането, печеленето или губенето, войната вероятно няма да си струва за вас.

16.Какви са големите изненади пред които сте се изправяли до сега?

Осъзнавайки, че веднага след като станах писателка, загубих идентичността си за хората, които не ме познават в истинския живот. Например, преди да стана автор,можех да кажа,че харесвам книга без да си помислят, че имам мотив за това. Сега като препоръчам книга, не е необичайно да чуя неща като ‘Ох, тя трябва да е приятелка с автора ‘ или ‘ Издателя и й е казал да я промотира ‘ или ‘ Тя се подмазва надявайки се да получи услуга от другия автор.’ Дори е по-лошо ако казва че не харесвам книга, защото тогава не е необичайно да чуеш неща като ‘ Тя завижда!’ и ‘ Какво и е направил другия автор?’ и ‘ Предполагам че Джанин мисли, че нейните неща са по-добри.’ Така че моето мнение като човек е подтиснато от професията ми и аз никога не очаквах това.

17.Ние не искаме да спрете да пишете за Кат и Боунс, нито сега нито скоро, но има ли нещо в другите творби извън този свят, което можете да споделите с нас сега?

Имам няколко идеи които не са свързани с вампирския ми свят, но след като свърша с Кат и Боунс и Влад и Лейла, не зная с кои ще искам да остана. До тогава, мога и да имам нова идея която изисква да бъде написана повече от другите. Ще видим какво ще стане!

18.Има ли въпрос който мислите, че ще е добре да бъде зададен в едно интервю, но никога не са ви питали? Как ще отговорите на този въпрос?

Интервютата са много трудни! През годините, бях питана толкова много въпроси, че мисля, че всичко е било покрито.

19.Бихте ли искала да кажете нещо специално на читателите си и феновете, докато сте тук с нас?

Искам да благодаря на всички тях за това, че дадоха възможност на книгите ми. Всички имат време и парични спестявания, така че когато някой похарчи едно от двете върху това,което аз съм написала, е голям комплимент. Благодаря ви,благодаря ви,благодаря ви!


Интервюто бе преведено за вас от cornelia_star (Теми)! Приятно четене! Моля не разпространявайте без позволение!


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар