понеделник, 10 септември 2012 г.

Рубрика “На гости ни е…” – Дерек Ланди – автор на поредицата “Скълдъгъри Плезънт” (21.08.2012)

Устат детектив, могъщ магьосник, заклет враг на злото. А, да – и мъртъв…

Гордън, чичото на Стефани, пишеше книги на ужасите. Поне тя така си мислеше – до мига, когато той умря и ѝ завеща имението си. Тогава тя откри, че ужасите в книгите му… ами, не са само в книгите му.

Но първо, кой е Дерек Ланди?

Дерек Ланди е роден на 23 октомври 1974 в Лъск, Дъблин, Ирландия. Той е ирландски автор и сценарист известен с поредицата си за деца Скълдъгъри Плезънт. Той е написал два сценария, които са направени на филми - "Трупове" и "Момчето което изяде момичето" (главна актриса в него филм и Саманта Мумба). Самият Ланди е номиниран за най-добър сценарий. По-късно Ланди започва да пише поредицата Скълдъгъри Плезънт, чиято първа книга е публикувана от Харпър Колинс (в България от издателство Арт Лайн), която според Съндей Таймс през 2006 са платили един милион евро за авторските права. Дерек Ланди планира да напише девет книги по поредицата. Първата книга от едноименната му поредица Скълдъгъри Плезънт е публикувана през 2007 и е спечелила наградата "Red House Children". Книгата е публикувана през 2009 в САЩ като Скъптърът на Древните.

Как измислихте имената на героите си?

Като измислих Скълдъгъри бях измислил още към 5 други имена и те просто ми дойдоха на ум,когато си седях в моята хотелска стая. А за другите герой, всеки път, в който чуех интересно име или дума то можеше да стане име и го записвах. Имах тетрадка вкъщи пълна със странни имена,които преглеждам като имам нужда от ново име.

Ако можете да се поставите в някоя от книгите си , какво име би имала?

Никога няма да кажа,защото възнамерявам да се появя в книгите за малко. Читателите вероятно биха могли да познаят,защото ще се опиша като невероятно красив, учтив и елегантен и те ще си кажат ‘Ааааа, това е той.’

Помощника на Скълдъгъри винаги ли ще е момиче?

Да. Когато го измислих исках да видя как ще звучи , така че написах един прост диалог и той говореше с момиче. Винаги е било момиче и историята щеше да е различна ако беше момче. Валкири, като момиче, се усеща сякаш трябва да доказва себе си на Скълдъгъри. Аз я основах напълно върху една моя приятелка.

Бихте ли се замислили да направите филм по книгите и кой бихте искали да видите да играе ролята на Скълдъгъри?

Уорнър Брадърс притежава правата и работим по сценария. Дори и да бъде или да не бъде направен,нямам идея. Не бих казал кой ще играе Скълдъгъри,защото ще си навлека проблеми ако кажа само един човек и накрая да бъде избран абсолютно друг човек. По-добре да оставим героя на Скълдъгъри настрана така че читателите да могат да си представят тяхна собствена версия.

Какво ви вдъхнови да станете писател?

Не мога да правя нищо друго. Не съм любител на хората и не обичам да ми казват какво да правя. Писането беше винаги нещо, което съм обичал без значение какво се случва в живота ми и без значение на каква възраст съм бил. Да преживявам като писател е много трудно, но аз съм един от късметлиите за които е сработило.

Ако можехте да дадете съвет на приятелите си писатели какъв би бил?

Трябва да се забавлявате. Когато за първи път писах книгата за Скълдъгъри нямах представа дали ще бъде публикувана или дали някой ще я хареса,така че се концентрирах върху това да се забавлявам. Допълних я с неща които обожавам,бойни сцени,смешки,хорър,приключения,магия. Смехът е заразен и ако се забавлявате с писането, читателя ще се забавлява като я чете.

Повлияло ли е детството ти на писането?

Имах много щастливо детство. Обичах собствената си компания и обичах да живея в мой собствен свят. И двамата ми родители бяха големи читатели и бяха винаги до мен. Знам че бях в безопасност и така аз си позволих да отита на ужасни места в главата си чрез книги и филми.

Какви филми,книги и музика ви вдъхновява?

Обичам Бъфи и всичко направено от Джош Уедън. Предимно чета криминалета, по-специфично Елмор Леонард и Джо Р. Лансдайл. Когато пиша определени сцени обичам да си пускам музика. Когато пиша екшън сцени обичам саундтрака на Боум. Когато опира до вдъхновение от филми имаме прекалено много за изброяване. Всичко,което виждам или слушам може да ме вдъхнови и могат да ме накарат да пиша.

Колко са важни библиотеките за писателите?

Когато бях дете библиотеките бяха голямо нещо за мен. Те са прекрасен начин да се разпространи любовта към четенето. Първия ми опит с Дракула беше от аудиокнига,която взех от библиотеката,която слушах в кухнята си,когато бях малко червенокосо момченце. Библиотекарите са толкова забележителни! На тях наистина им пука за книгите и искат младите хора в тяхното общество да усети книгите.


Интервюто бе преведено за вас от cornelia_star (Теми)! Приятно четене! Моля не разпространявайте без позволение!


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар