понеделник, 13 юни 2011 г.

Интервю с Кери Артър

Как започна да пишеш?
-Всичко започна когато бях на 12. Току-що бях прочела една от книгите на Илейн Мичъл и намразих краят. И направих това което изглеждаше най-естествено да се направи - пренаписах края. Не съм спирала да пиша от тогава, въпреки че трябва да призная, че това е само през последните двадесет години от както започнах сериозно да издавам книги.

Защо ърбън фентъзи и паранормален романс?
-Ами, винаги съм обичала книгите пълни с действия, независимо дали са фентъзи, ужаси или мистерии. това което ме дразнеше е липсата на способни главни героини жени в повечето книги. Имам в предвид, хайде де не всички се спъваме в краката си като бягаме от лошите. Някои от нас жените всъщност би взела най-близкото оръжие и би ги застреляла в главата. Така че това и написах - силни, способни жени, първо във фентъзи книгите и след това в сега наречените паранормални романси. Толкова години се опитвам да пиша истинско фентъзи, но никога не успявах напълно. Така че преминах на истински свят и започнах да смесвам фентъзи елементи с обикновеният всекидневен живот. Мисля че написах първият си паранормален романс когато бях на 16, и сменям двата жанра от тогава.

Какво друго правиш освен да пишеш?
-Не много всъщност. Разхождам се, ходя на фитнес, гледам повече телевизия от разумното, посещавам магазина за плавателни съдове през уикендите, садя растения и се опитвам да ги поддържам живи по време на сушата.

Героите в твоите книги имат различни видове способности. Ако имаше възможността да избираш способност която да притежаваш, коя би била тя?
-Телекинеза - способността да движа неща с мисълта си. Малко съм мързелива и това би било доста полезно понякога...

Колко трудно е за австралийски автор да пробие в американският пазар?
-Трудно е. Не мисля че мястото играе голяма работа, особено в днешни дни. Изпращането до Америка може би е най-голямата караница - струва около 70-80 долара да изпратиш завършена книга.

Планираш ли да пишеш в друг жанр?
-Със сигурност. Планирала съм да пиша романтична напрегната поредица и са надявам да започна скоро. Имам и няколко фентъзи книги които искам да завърша. Но паранормалният романс винаги ще бъде на първа позиция.

А сега малко въпроси свързани с поредицата:

Как реши да прекратиш поредицата, като напишеш само 9 книги? Повечето автори продължават да пишат, защото феновете ги окуражават, а и защото не искаме да изгубим любимите си герои!
-Мисля че повечето поредици си имат определен живот - все пак, героите преминават през купища лоши ситуации през които едва оцеляват. В случая с Райли, поставих я в доста ситуации нече и мисля че заслужава почивка.

Кое бе най-трудно за теб да пишеш за поредицата Пазителката Райли Дженсън?
-Всъщност тези секс сцени бяха най-трудното нещо. Имам предвид, има толкова много начини да опишеш какво е самият акт. Дайте ми екшън сцена по всяко време!

В поредицата за Пазителите, ти ни представи доста креативни герои и истории. От къде черпиш идеи? Търсиш или четеш или просто идеите сами идват в главата ти?
-Както споменах имам доста изкривено въображение, но също така търся в Гугъл митове и легенди за да открия нови и необикновени същества които да включа в поредицата.


Куин ми е любимият герой. Кой от поредицата е твоят?
-Харесвам всичките си герои, но трябва да кажа че Коул и Сал са ми най-забавни когато пиша за тях. Харесват ми закачките им по между си и между тях и Райли.

Мислиш ли че някой би избрал да направи поредицата за Пазителите в сериал или филм?
-Исками се.

Как успяваш да не бъркаш световете за които пишеш? Имаш ли си тетрадка или файл на компютъра си където са всички детайли? Само по една поредица ли работиш или пишеш няколко книги от различни поредици едновременно?
-Обикновено работя само по една поредица, въпреки че ми изскачат идеи и за другите. За поредицата за Райли, имам и тетрадка и файлове на компютъра с всички сюжети и информация за героите, на за повечето от поредиците си използвам само файлове на компютъра си.

Колко време ти отнема да напишеш една книга?
-Средно около четири месеца с редакцията.

Липсва ли ти някоя от предишните ти работи?
-Не! Въпреки че ми липсват хората с които работех.


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар