вторник, 25 октомври 2011 г.

Рубрика “На гости ни е…” - Александрина Железова–авторката на поредицата “Sanguis, Anima, Luna Plena” (25.10.2011)

„Кръв” е първият български роман в традицията на модерната демонично-романтична литература, достигнала върхове с произведения като „Здрач“ на Стефани Майър и „Дневниците на вампира“ на Л. Дж. Смит.

След тежка автомобилна катастрофа животът на Дара се обръща с главата надолу. От тогава, в продължение на години, я преследват чудовищни кошмари, в които вижда смъртта на десетки непознати хора. Но Дара разбира, че това не са просто сънища, а поглед в бъдещето. Тя е измъчвана от непосилно чувство за вина, че не е могла да помогне на тези хора, а е знаела какво ще им се случи. Един ден Дара разкрива дълго пазената си тайна пред най-добрите си приятели, за да спаси живота им.

Кошмарите се оказват заплаха и за самата нея. След среща със загадъчен млад мъж, който помни само и единствено името си, Дара потъва все по-дълбоко в света на необяснимото, но ще разбере истинската причина за неконтролируемата си дарба.

Може би има неща, които са отвъд всичко, което можем да възприемем.

Авторката Александрина Железова ни гостува в откриващият първи пост от новата ни рубрика “На гости ни е…”. В нея рубрика ще разговаряме както с български, така и чужди автори.

Но първо, коя е Александрина Железова?

Александрина Железова е родена на 25 декември 1985г. във Варна. Завършила е профил “Литература” в Националната гимназия за хуманитарни науки и изкуства, след това “Маркетинг” и “Управление на продажбите” в Икономическият университет. Влюбена в четенето, музиката, новите технологии, интернет…

Мимс: И така Александрина, би ли могла да представиш първата си книга от поредицата си с едно изречение?
Александрина Железова: Трудно ми е. По-скоро бих избрала едно изречение от книгата: „И въпреки че паниката я обгръщаше яростно и вече се беше вкопчила в гърлото й, задушавайки я, единственото, което бе в състояние да направи, беше да лежи там, подпряна на задната гума, докато топлата кръв се изливаше и обагряше кожата й, дрехите й, земята, всичко...”

М: Защо избра да са свръхестествените ти същества да са демони, а не както в момента са нашумели вампирите и върколаците?
А.Ж.: Не мисля, че имам какво ново да кажа за вампирите и върколаците, колкото и секси да ми се виждат. Намирам някаква свобода в демоните или поне в начина, по който съм ги представила аз.

М: Защо реши заглавието на поредицата да е на латински? А ти самата знаеш ли латински?
А.Ж.: Учила съм в гимназията, но не помня почти нищо. Стори ми се подходящ за заклинания и демони :)

М: Сбъднат сън ли е това да видиш книгата си издадена на книжен носител в България, а скоро и в други страни?
А.Ж.: О, определено би било сбъднат сън да видя книгата си, издадена в чужбина, но по това все още се работи, така че засега си е само сън. И все пак, когато ми изпратиха корицата на книгата, се просълзих... така че и това е достатъчно :)

М: Кое ти бе най-трудното нещо да опишеш в книгата?
А.Ж.: Физическите контакти. Много е тънка границата между красотата на физическото привличане и вулгарността. А тръпката е особено важна за тази аудитория, затова няма да ви спестя нищо от онова, което очаквате във втора и трета част :) Така че трудното тепърва предстои...

М: Имаш ли любим герои от книгата чиито диалози и описание правиш с усмивка и огромно желание (освен Дара)?
А.Ж.: Луда съм по Кристиян. Страшно много си падам по лоши момчета и ми е трудно да въздържам пристрастията си към него, докато пиша :) Мога цяла книга да напиша само за него и... мен :):) А и като видите как изглежда във втора част...

М: След като предаде ръкописа на издателството и книгата ти премина през редакция, бяха ли изрязани сцени или моменти? Би ли споделила с нас кои са те?
А.Ж.: В интерес на истината от сюжета нищо не бяха изрязали. Добавиха моменти, които бях нахвърлила в записките си по втора част.

М: Можеш ли да ни загатнеш какво ще се случи във втората книга "Душа"?
А.Ж.: В „Душа” има доста повече действие. Има нови герои. И най-вече – ще ви се преобърнат представите за сегашните герои :) Ама наистина всичко ще е наопаки :)

М: Как си представяш корицата на втората книга?
А.Ж.: Може би отново тъмни цветове, изчистена. И аз не знам :) Ще видим с какво ще ме изненадат този път.

М: Имаш ли идеи/проекти за други поредици? Би ли споделила?
А.Ж.: Имам нещо започнато, но не съм сигурна, че се чувствам емоционално зряла, за да го довърша. И все пак напоследък ме влече все повече да пиша тази история. Мога да кажа, че е нещо коренно различно като жанр. Ще му обърна сериозно внимание, когато завърша трилогията. Работя на пълен работен ден и за съжаление не ми остава време да пиша паралелно две различни истории.


Благодарим ти Александрина за времето което ни отдели за интервюто, надяваме се след като излезе втората книга от поредицата да направим още едно!


Моля не копирайте интервюто и не разпространявайте без разрешение и упоменат източник! Интервюто бе направено изцяло за блога Vampire Ladies!


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар