вторник, 17 април 2012 г.

Рубрика “На гости ни е…”–Дебора Харкнес–авторката на поредицата “Трилогия за всички души” (17.04.2012)

Хипнотичен роман - вампир на хиляда години, омагьосана вещица и закодиран ръкопис, който ги събира.
ОМАГЬОСАНИЯТ РЪКОПИС
Дълбоко в сърцето на Оксфордската Бодлианска библиотека Даяна Бишъп попада на омагьосан алхимичен ръкопис като част от своята научна работа. Даяна произхожда от видно вещерско семейство, но не иска да има нищо общо със свръхестественото. Затова след като хвърля един повърхностен поглед на книгата и си записва няколко неща, тя я връща обратно. Но нейното откритие предизвиква суматоха и скоро към библиотеката се втурват орди от вещици, демони и вампири. Даяна се е натъкнала на желано от всички богатство, изгубено от векове, а тя е единственото същество, което може да развали магията му.

Но първо, коя е Дебора Харкнес?

Дебора Харкнес е родена на 5ти април 1965 в САЩ. Работи като преподавател по история, блогър на вина и писател. Книгата й "Аз, вещицата" стана международен хит и бе преведена на повече от 32 езика.

"Аз, вещицата" е първата книга от трилогията. Как се появи тази 656стр. книга?
-Книгата излезе по абсолютно непланиран начин. Не бях решила да пиша книга, не бе изобщо в плановете ми и буквално я започнах с един въпрос. Това бе въпрос появил се от съвременното очарование към вещици и вампири и други призрачни създания. Той бе прост (въпроса): "Ако наистина съществуват вампири в света, какво за бога работят?" Това наистина бе целият ми опит да отговоря на този въпрос, да разбера какъв би трябвало да е живота на един вампир, за да може вампирите да живеят сред нас в нашият свят.

Кога си зададе този въпрос?
-Започнах да мисля за тази книга през септември 2008. Бях на почивка и си нахвърлих някои бележки, прибрах се и се поразтърсих. Едно от първите неща които написах в тетрадката си бе името Диана Бишоп, като евентуално име на вещица. Започнах да пиша от тогава и на никого не споделих че пиша това вече шест седмици. Тогава се запитах: "Все още съм наистина заинтересована от това, изглежда ще пиша книга. Кой би си помислил подобно нещо?" Работих върху нея цяла година преди да я предам на ръцете на пресата.

Поредицата "Здрач" на Стефани Майър, която излезе през 2005, бе трамплин за сегашната вампирска мания. Книгата й или вечната мания за вампири ти повлияха на писането и колко се задълбочи в търсенето на свръхестественото?
-Честно казано не се уповавам на сегашната мания. Последната вампирска книга от която бях погълната бе на Ан Райс и бе през 1980те. Знаех че тече такава вълна, мисля че трябва да си живял на пустинен остров за да не си запознат с това. Но нямам деца и това не бе нещо което следях. Просто знаех че всички изглеждат очаровани от тези същества и ми изглеждаше като интересен въпрос - да се чудя защо и как хората са се заинтересовали в това. Изучавах шестнадесети век от историческите ми проучвани и през този период, който изучавах, хората вярваха че има вещици и други интересни свръхестествени същества около тях. Намирам за наистина смайващо че те продължават да оказват такова огромно притегляне на въображенията ни дори през двадесет и първи век. Не се опитвах да отговарям на този вид литература.

Намирам главната ти героиня, Диана Бишоп, за зловещо подобие на Изабел, герой от сериала на CW "Дневниците на вампира", която е академик, толкова обсебена в изучаването на вампирите, че е избрала тя самата да стане такава.
-Не съм гледала "Дневниците на вампира". Тази книга не наистина за това всички да я прочетат и да открия как да реагират или да ги харесат. Книгата бе затова как всички останали откриват какъв би бил света ако съществуваха вампири. Не имитирах други герои и няма никой в книгата ми който да става вампир. И мисля че това е една интересна разлика. Тази книга е за приемане на това какъв си ти, не превръщането ти в нещо друго.

Преди да станеш писателка си била преподавател по история. Колко исторически смисъл вмъкна в "Аз, вещицата"?
-Историята на магията и историята на науката са в центъра на книгата. Заинтересована съм от науката и магията и това което е било историческо. това бе моя основна грижа през изминалите години за мен. Отваря ли вратичка науката за магията? Свързана ли магията с науката? Каква роля би изиграло това за една вещица която е историк и за един вампир който е учен?

Вярваш ли в магии и свръхестествени личности?
-Мисля че съм съгласна с Айнщайн, че има ужасно много неща на света, които незнаем и не разбираме. И мисля че това са едно от нещата което е общото между магията и науката. Науката е начин да разкриеш мистериите за себе си и света около теб, така че ако това е магия, вярвам в нея.

В допълнение на това че си преподавател, ти си и блогър на вина. Кога познанията ти за виното станаха фактор в тази книга?
-Когато се опитах да разбера как вампир би съществувал в този свят, осъзнах че няма никакъв начин вампир да може да консумират само кръв. Просто нямаше никакъв смисъл за мен и започнах да мисля какво друго биха пили вампирите освен кръв и ми хрумна: "О, те биха харесали вино!". Виното бе страхотен мост за мен между вампирските герои и другите герои.

Мислеше ли си че тази история ще се превърне в трилогия?
-В съзнанието ми винаги съм я виждала като трилогия. Всъщност написах началото на първата книга и краят на последната книга. Това бяха първите неща с които започнах.

А какво ще се случи в следващата книга?
-Следващата книга ще започне от момента в който свърши първата. Колкото до обратите - заклела съм се да пазя тайна.


Интервюто бе преведено за вас от Vampire Lady (Мимс)! Приятно четене! Моля не разпространявайте без позволение!


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар