петък, 13 април 2012 г.

Рубрика “На гости ни е…”–Бри Диспейн–авторката на поредицата “Божествени и прокълнати” (03.04.2012)

Ако трябва да избираш, кое би жертвал – любовта или себе си…
„Божествени и прокълнати” е първа книга от едноименната поредица за Грейс Дивайн и Даниъл Калби. Авторката Бри Диспейн съчетава познати митове и легенди с живота на съвременните тийнейджъри, за да ги поднесе в привлекателната опаковка на романтична паранормална история.Кръв изпълва устата ми. Огън прогаря вените ми. Заглушавам напиращия вик. Сребърният нож се изплъзва от ръцете ми. Изборът е само мой.Аз съм живот или смърт. Аз съм спасение или разрушение. Ангел или демон.Аз съм благодат.Забивам ножа.Това е моята жертва – аз съм звярът…
Нещо ужасно се случи в нощта, когато Даниъл Калби изчезна. Нощта, когато Грейс Дивайн откри брат си Джуд, немощен и окървавен. Но тя дори не подозираше каква злокобна тайна бе обгърнала мрака наоколо… Три години по-късно Даниъл неочаквано се завръща. Всички в гимназията говорят за загадъчния непознат. Ала появата му събужда и болезнения
спомен, умело прикриван досега… Въпреки обещанието да стои настрана от Даниъл, Грейс е привлечена от странния
блясък в очите му, дълбоки и жадни. Разгневен от близостта им, Джуд се поддава на яростта. И отново се изправя срещу злото, белязало онази прокълната нощ. Мрачната тайна застрашава живота на всички. За да спаси хората, които обича, Грейс трябва да направи избор. Но кое би жертвала – любовта или себе си?

Но първо, коя е Бри Диспейн?

Бри Диспейн преоткрива детската си любов към писането в колежа, когато започва да пише и режисира пиеси като част от програма за тийнейджъри в риск. Така тя решава да се посвети на голямата си мечта и да стане писател. Но осъществяването й трябвало да почака, защото скоро след това Бри се омъжва, ражда първото си дете и започва да работи по осем часа на ден. А за писане почти не й остава време.
Но тогава се намесва съдбата. След автомобилна катастрофа  Бри осъзнава, че животът е твърде кратък, за да не вършиш това, което обичаш. Няколко дни по-късно съпругът й купува употребяван лаптоп и й го подарява с думите: „По-добре започни да пишеш”. Така животът на Бри се променя завинаги. Предложението за закупуване на ръкописа на „Божествени и прокълнати” идва точно на шестата годишнина от катастрофата, която всъщност превръща Бри в писател.
Сега тя живее в Солт Лейк Сити със съпруга си и двете си деца.

Какво те накара да пишеш за върколаци от всички същества бродещи навън в нощта?
-Всъщност това бе идея на майка ми. Разказвах й за идеята за историята ми и как исках да имам герой който да има вътрешен демон в себе си, който да може от време на време да превзема тялото му и да се проявява като истинско физическо чудовище. Тя ме погледна и каза: "Като върколак?" А аз реагирах: "Не! Не като върколак. Напълно различно." Но след като мислех върху това няколко дни осъзнах че върколаците пасват идеално.

Колко време ти бе нужно за да направиш проучването на върколашкият фолклор в поредицата "Божествени и прокълнати"?
-След като реших да проуча идеята за върколаците, започнах голямо разследване. Гледах класически филми за върколаци и се рових из върколашката митология. Натъкнах се на стар запис на мъж от 16ти век който е бил обвинен че е върколак, и вместо да отрече, той е признал че е върколак, а също така че и никога не са виждали върколаци. Той твърдял че върколаците били създадени от Бог за да пазят хората от демони, и че ако съда го обрече на смърт, градът им нямало да бъде повече пазен. Излишно е да казвам че съда го е оставил да живее само за да пази града. Бях толкова очарована от това, че реших да започна с това и да създам своя собствена митология. В моята митология, върколаците са били създадени от Бог за да пазят хората от демони, обаче станали горделиви с правомощията които имали и със специалните си сили и започнали да презират обикновените хора, и накрая станали по-зли и от демони, които е трябвало да унищожават.

Кой е любимият ти герой от "Божествени и прокълнати"?
-Наистина зависи от деня. Клоня към различните герои според настроението ми. Днес Даниел е любимият ми герой. Наистина имам някои страхотни неща за неговият герой в третата книга от поредицата.

Дъщеря ли си на пастор и ако не защо реши да направиш Грейс такава?
-Баща ми не е пастор, но е местен религиозен водач, а аз знам какво е да имаш хора в своята общност наблюдаващи какво правиш през цялото време. Това което най-вече исках да постигна е да покажа какво е да си тийнейджър чиито живот е центриран само около въпроса за вярата, религията и живеейки за очакванията, защото такъв бе животът ми докато раста.

Работиш ли по нещо ново сега?
-Работя по нова книга която се очаква да излезе през есента на 2013. Става въпрос за книга която бях започнала няколко години преди "Божествени и прокълнати" да бъде публикувана и е настина вълнуващо да работя върху нея отново.

Коя е книгата която прочете наскоро и не можеш да спреш да я препоръчваш?
-"Everneath" на Бруди Аштън. Обожавам я!

Нещо друго което би искала да споменеш?
-Благодаря ти толкова много за интервюто. Тъжно е, страшно е, страхотно е и е невероятно да привърша с тази трилогия. Надявам се всички да харесат последната книга.


Интервюто бе преведено за вас от Vampire Lady! Приятно четене! Моля не разпространявайте без позволението на екипа!


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар