вторник, 7 февруари 2012 г.

Рубрика “На гости ни е…”–Андреа Креймър–авторката на поредицата “Нощна сянка” (07.02.2012)

Тя може да контролира глутницата си,
но не и сърцето си...

Кала Тор винаги е знаела какво я очаква: след като завърши гимназията „Маунтин Скул”, тя ще бъде партньорка на алфа вълка Рен Ларош, ще се бие рамо до рамо с него, ще управлява тяхната глутница и ще брани свещените места на Пазителите. Ала когато нарушава законите на своите господари, спасявайки живота на красиво човешко момче, излязло на излет в планината, Кала започва да поставя под съмнение предначертания си път, своето съществуване и дори света, който познава. Ако последва сърцето си, може да изгуби всичко, дори живота си. Струва ли си да плати най-високата цена за забранената си любов?

Но първо, коя е Андрея Креймър?

Андреа Креймър прекарва детството си в мечти, докато броди из горите на Северен Уисконсин. Днес тя живее в Минесота, ала продължава да смята за свой дом не Средния Запад, а Канадския щит.
Андреа винаги е обичала да пише и никога не е преставала да го прави, ала едва наскоро навлиза в дълбоките води на професионалното писане. Когато не твори, Андреа преподава история в приятен колеж за свободни изкуства в Сейнт Пол.
В малкото си свободно време тя съзерцава дърветата, спасява зайчета от хищни котки и заедно със своя съпруг измисля имена за малките си кученца, порода мопс. Освен това притежава злощастната склонност да разлива разни неща – бели килими, пазете се!

През деня си професор по история. Защо реши да си писателка на книги за тийнейджъри пред нощта?
-Писателската ми кариера започва буквално по случайност. Винаги съм обичала да пиша, но никога не съм си мислела че е нещо което ще мога да правя професионално. През лятото на 2008 година, се контузих по време на езда, в резултат на което бях със счупен крак и заповеди да не стъпвам на краката си 12 седмици. Не можейки да правя нищо друго освен да седя, реших да започна да пиша новела - мечта която винаги съм имала, но никога не съм си позволявала да изпълня. Веднага щом започнах да пиша се влюбих напълно в процеса и осъзнах че искам да пиша на пълен работен ден и в професионален план. Нищо не знаех за света на публикуването, така че направих проучване и научих за заявките и намирането на агент. Подписах с ИнкУел Мениджмът през пролетта на 2009 и продадохме "Нощта сянка" на "Пингвините" същото лято.

Разбираше ли се добре с родителите си когато бе тийнейджърка?
-Със семейството ми сме много близки, така че съм щастливка, че се разбирах с тях почти през цялото време. Имахме спорове за вечерният час, ползването на колата, както и банските костюми (отчаяно исках бикини когато бях на 16, но майка ми казваше Не!). Но нищо сериозно.

Упорита ли си толкова колкото Кала?
-Мисля че съм със силна воля, но нямам нейните умения в сритването на задници или стоическият й характер. Аз съм мечтателка и романтичка. Повече си приличам с Ансел.

Как твоите изключително луди и ентусиазирани фенове те изненадаха?
-Изумена съм колко невероятно креативни са читателите ви! Видях страхотни фен фикшъни, рисунки, бижута, дори получих подарък - минерални сенки, които бяха специално направени с цветовете от "Вълче биле"! Всеки ден съм благодарна на феновете си. Те са страхотни!

Вярно ли че всеки път когато някой купи "Нощна сянка" и/или "Вълче биле" ти танцуваш на Шакира - Тя, вълчицата (Shakira - She, wolf)
-Шпионирала си ме! Всъщност не е на Шакира - По-склонна съм да танцувам на TV ON THE RADIO - Wolf Like Me.

Какво те вдъхнови да напишеш "Нощна сянка", твоят дебютен роман?
-Характера на Кала бе вдъхновението ми за "Нощна сянка", за чийто характер знаех че е момиче и вълк. Не обичам традиционната митология за върколаците, защото намирам вълците за красиви, грациозни и интелигентни. Повечето истории за върколаци включват ликантропията, като болест или проклятие. А аз исках да създам нова митология където превръщането е дар и нещо на което героите се наслаждават, а не да искат да се отърват от него. Другото нещо което привлече интереса ми бе историите за магьосничеството - област, която изучавам като историк.

В блога си ти сподели че си написала "Нощна сянка" в периода между Деня на благодарността и Коледа. Това е доста бързо! Това случайно ли е или по принцип пишеш бързо? Колко време ти отне да напишеш другите книги от поредицата?
-Трябва да уточня нещо: от Деня на благодарността до Коледа написах само първата чернова! Цялата книга от първата чернова до копието за редакция отне девет месеца. Принципно съм писателка която пише бързо. Една чернова я написвам за шест месеца, но целият процес до издаването е няколко месеца.

Има ли истински персонажи или истории, на които си базирала историята в поредицата?
-Единственият герой в книгите ми базиран (по случайност) на истински човек и малкият брат на Кала - Ансел. Бях по средата на "Нощна сянка" и осъзнах че Ансел много си прилича със собственият ми брат на 15 годишна възраст.

Героите ти базирани ли са на собствените ти преживявания докато растеше?
-Не героите, а любовта ми към вълците и дивият свят изиграха голяма роля в света на "Нощна сянка".

Поредицата "Нощна сянка" има увлекателен любовен триъгълник. Шейн или Рен получават повече фен поща?
-Честно казано, феновете са 50 на 50 за момчетата. Получавам имейли, туитове и съобщения във Фейсбук в подкрепа и на двамата през цялото време.

Любовният триъгълник в "Нощна сянка" е една от главните причини поради които съм толкова пристрастена! Нерешителността на Кала и привличането й към двамата е толкова изложена на показ и достоверна. Така че трябва да питам: някога поставяла ли си се на нейно място?
-Много съм щастлива да кажа че не съм се поставяла на мястото на Кала (въпреки че нямаше да се оплача Шейн или Рен да се гушкат с мен). докато любовните триъгълници създават интерес в един разказ, в действителният свят, те са доста объркващи и болезнени. Всъщност те са болезнени и в книгите. Объркващи, болезнени... радвам се че не съм имала такива.

Едно от нещата които свързва читателите с "Нощна сянка" е двойният стандарт приложен върху Кала и Рен. На Рен му е позволено да е плейбой, но Кала, за която се предполага че трябва да се омъжи за него, трябва да остане целомъдрена. Защо това е толкова съблазнителна идеи за теб?
-Аз съм голяма феминистка и като момиче имах нужда от това главните женски героини да са силни, в книгите които чета. Еовин във "Властелинът на пръстените" - живях за момента в който тя хвърли шлема ли си и каза: "Аз не съм мъж!" Исках героиня с всички тези качества, но параметрите на обществото са постоянно около нея, казвайки й че не може да прави това. Позволено ти е да бъдеш войн, но само до известна степен, но не и без да бъде представляване от някой друг, и този някой винаги е мъж.

Това води до друг въпрос с който трябва да се справиш - страха на обществото от силните жени и желанието им да я подтиснат. Кала трябва да докаже че тя е алфата на глутницата, но има сили които работят срещу нея.-
- Сексуалността и сексуалното пробуждане бяха ключови за мен, заради държанието "момчетата винаги ще бъдат момчета", което все още е толкова доминиращо в съвременното общество. Това не се счита за норма или дори здравословно за момичетата да бъдат наясно с тяхната сексуалност. Ако не използваш сексуалността си за да си намериш истинска половинка, тогава си курва. Точно срещу това исках да работя. Жени които сами се образоват за сексуалността са опасни, но само за хората които искат да ги контролират.

Кое ти бе най-лесното нещо за писане във "Вълче биле"? А най-трудното?
-Някой от любимите ми герои са въведени във "Вълче биле?". И защото ги обичам толкова много ми бе лесно да пиша за тях. След като преразгледах "Нощна сянка", откриването на "Вълче биле" не ставаше, затова пренаписах цялата първа половина от книгата. Бе доста работа, но напълно си заслужаваше. Като писател трябва да си готов на пълна преработка на книга.

Без да издаваш спойлери, можеш ли да споделиш най-големите различия между "Нощна сянка" и "Вълче биле"?
-Страхотен въпрос. "Нощна сянка" въвежда света на Пазителите, Търсачите и членовете на глутницата. "Вълче биле" предоставя много по-богата картина на войната на вещиците, както и кои са Търсачите. Ще срещнете няколко нови герои които играят жизненоважни роли в поредицата (някои от тях са ми любимци между другото). "Вълче биле" изследва границите на лоялността, приятелството и семейството. Въпреки че имаше някои мрачни моменти в "Нощна сянка", мисля че "Вълче биле" е по-сърцераздирателната книга, или поне се надявам.

Войната води до смърт. Не всеки ще се измъкне жив след "Кървава роза". Рен или Шейн ще умре?
-Може да се каже че или Рен ели Шейн няма да оцелее, но може също така да е и някой герой свързан с Рен или Шейн. Много съм предпазлива. Войната има ужасяващи последствия. Това което исках да предам в "Кървава роза", имайки в предвид че точно тази книга ще е кулминацията на трилогията, е че всичко е на ръба. Имам в предвид наистина всичко. Никой не е в безопасност. Дори тези които оцелеят ще си платят за това. Има история за израстване и за това как да станеш човек, която включва много болка. Никога не съм възнамерявала да напиша щастлив край, но смятам че това бе един задоволителен край. Очаквам омразна поща след излизането на книгата.

Дори и да получиш омразна поща, феновете ще бъдат разочаровани че поредицата е свършила. Какво следва за теб? А за читателите?
-Читателите няма да бъдат лишени за дълго. Заради интереса ми към историята и защото "Нощна сянка" е базирана на много дълга история за вещерската война, следващите две книги ще бъдат предистория, които ще описват началото на войната. Действието в тях ще се развива през 15ти век  и ще следва опита на едно момиче на име Ембър Мороу. Става въпрос за това как пазителите и търсачите са станали това което са. Те не винаги са били отделни. Първата книга от предисторията се нарича "Отчуждаване" и ще излезе на 7ми август 2012 (в САЩ).

Смяташ ли че винаги ще искаш да пишеш истории със свръхестествени елементи? Защо или защо не?
-Фентъзито винаги е бил любимият ми жанр и вярвам в мантрата "пиши това което харесваш". Въпреки че смятам че съм писател на спекулативна фантастика - което означава че съм заинтересувана от това да пиша за нашият свят и да предлагам нови обрати в него. това означава че може да пиша за свръхестествено, като в "Нощна сянка", или стиймпънк, както в предстоящата ми поредица. Има изобилие от съвременни реалистични романи които харесвам, но като писател съм много сигурна че винаги ще имам някакъв неземен елемент в книгите си.

Следващата ти книга ще е на тема Стиймпънк. Защо точно този жанр?
-Защото съчетава моите две страсти: история и фантазия. Обичам да си представям отново и отново миналото като добавям нови обрати, които да правят невъзможните идеи възможни.

Ти и Дейвид Левиатан пишете книга. Можеш ли да ни кажеш повече за нея?
-Мога да потвърдя че Дейвид всъщност е бог в писането. Щастлива съм да бъда негова ученичка. Книгата ни е "Невидимото проклятие" и се разказва за животът на едно момче, което е невидимо от както се е родила и за едно момиче, което единството момиче което може да го види.


Интервюто бе преведено за вас от екипа на Vampire Lady (Мимс)! Приятно четене! Моля не разпространявайте без позволение!


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар