вторник, 31 януари 2012 г.

Рубрика “На гости ни е…”–Бека Фицпатрик –авторката на поредицата “Ш-ш-шт!” (31.01.2012)

Влюбването не влиза в плановете на Нора Грейс. Тя не си пада по момчетата от нейното училище, без значение колко упорито най-добрата є приятелка, Вий, я тласка към тях. Не ги харесва… докато не се появява Пач. С безгрижната си усмивка и с поглед, който сякаш прониква в нея,  Пач привлича Нора към себе си и… към нейната по-добра съдба. Или присъда?
Но след ужасяваща серия от неочаквани срещи, Нора не е сигурна на кого може да вярва. Пач се оказва винаги там, където е тя, и сякаш знае за нея повече, отколкото най-близките є приятели. Тя не може да реши дали да се хвърли в обятията му, или е по-добре да бяга и да се крие. И когато се опитва да потърси някои отговори, тя открива истина, много по-обезпокояваща от всичко, което Пач върши с чувствата й. Без да подозира, Нора е въвлечена в епицентъра на вечната битка между безсмъртните и падналите ангели – и когато се налага да вземе страна, погрешният избор може да є струва живота.
Понякога се налага да се отречеш от любовта си, за да я запазиш… на всяка цена.
Мрачен и тайнствен…
Красив и млад завинаги.
Той е един от падналите…
Нора дори не подозира, че училището може да бъде толкова опасно…
Тя си пада… по падналия.
И вече е твърде късно. Един от двамата
ще изиграе абсолютното жертвоприношение.
Потъпкана клетва.
Паднал ангел.
Забранена любов…

Но първо, коя е Бека Фицпатрик?

Бека Фицпатрик е израснала четейки Нанси Дрю и Трикси Белдън с фенерче под завивките. Завършва колеж със степен в областта на здравеопазването, която тя незабавно изоставя за да пише книги. Когато не пише, тя броди из продажбите за отхвърлени обувки, бяга или гледа престъпни драми по телевизията. „Ш-ш-шт!” е първата книга на Бека и е издадена от Издателство Ергон през 2010.

Чели ли сте някога книга и да си помислите „По дяволите! Ще ми се да го бях написала аз!”? Ако да, коя и защо?

Да, мислела съм си го! Когато четох „Outlander” на Даяна Габалдон, не можах да се стърпя и си пожелах а)да пиша по този начин и б)да запаметя цялата й история в главата си.

Изостанала си в пустинен остров за цяла година и ти е позволено да вземеш със себе си само три книги. Кои ще вземеш?

О, човече, труден въпрос! 1. Какво ще кажеш за Джейн Остин: целият роман (една книга, няколко разказа. Опитвам се да правя икономия.) 2. „Outlander” от Диана Габалдон 3. Хари Потър и нечистокръвния принц.

Сега да минем към чудесната книга „Ш-ш-шт!”. От къде ти дойде идеята? Сюжета и героите си ги представи само или те удари, като гръм в ясно небе?

Най-ранното ми вдъхновение за „Ш-ш-шт!” дойде от нещо, което се случи на мен и партньорката ми по биология в десети клас. Учителят ми ме попита пред целия клас да назова характеристики, които харесвам в партньора си. Бях толкова засрамена! Години по-късно, когато мъжът ми прекъсна часа, заради рождения ми ден. Учителят ми ме помоли да напиша действие „показва, а не казва, унижение”. Незабавно започнах да разработвам сцената, базирана на опита ми в часа по биология. Тази кратка задача участва в една от ранните сцени в „Ш-ш-шт!”.

Условията за „Ш-ш-шт!” е фантастично тъмен и зловещ. Има ли конкретна насока?

Не… освен ако броиш въображението ми! Когато започнах да пиша „Ш-ш-шт!” знаех, че атмосферата ще играе важна роля в книгата. Исках малко, на пръв поглед безопасно градче в Ню Ингланд, което е мрачно и зловещо достатъчно да няма добри паднали ангели, които да живеят там. Много съм щастлива за начина по който атмосферата сякаш се издига от страниците на книгата. Очевидно има неща, които бих искала да върна и променя, относно книгата, но за атмосферата, мисля, че там го заковах. Просто е по начина, по който си го представях.

Аз напълно обожавам Ви(най-добрата приятелка на Нора). Познаваш ли някоя Ви в реални живот?

Преди! За характера на Ви бях вдъхновена от най-добрите си приятелки от детинство. И двете бяха смахнати, луди, диви момичета. Те казваха и правеха това, което им е на ума, без притеснения. В много случаи аз предизвиквах в тях завист, също както Нора го прави с Ви.

Имаш ли планове за други поредици след тази? Ако да, ще ни подскажеш ли малко?

Имам и други идеи! Всъщност започнах да я разработвам, веднага след написването на „Ш-ш-шт!”, докато тя бе на представяне пред редакторите. Имам начална глава и няколко много готини герои. Историята има паранормални елемента, но не такива, каквито хората очакват. Това е секси, флиртаджийски роман и е по-пламенен от „Ш-ш-шт!”.

Най-накрая, последните бързи, няколко въпроса:

Кучета или коки: кучета.

Лято или зима: Лято.

Вана или душ: Душ.

Море или планина: Море.

Кафе или чай: Нито едно от двете! Аз си падам по водата. Това е най-готината напитка в света и е чудесна за кожата!


Интервюто бе преведено за вас от екипа на Vampire Ladies! Приятно четене! Моля не разпространявайте без позволението на екипа!


Поста изготви за вас - Мимс (Vampire Lady)

Няма коментари:

Публикуване на коментар